Per Jarle helt til topps

Per Jarle Heggdalsvik gikk helt til topps i klassen Magasin og livsstilsprogram med programmet “Min ungdoms vår” under utdelingen av Gullruten 12. mai i år. Filmen handler om hvordan naturinteresserte Elise Theoline Tungehaug takler problemene med å komme inn på et studium i friluftsliv. Hun bosetter seg rett og slett ute i naturen en hel vår. Magasin og livsstilsprogram er en meget stor sekk med programmer, og det er både oppsiktsvekkende og betydningsfullt at en naturfilmer vinner denne klassen.

Lenke til filmen i NRK sin nye Nett-TV:

Naturfilmforeningens nyhetsbrev er blant gratulantene på vegne av alle våre medlemmer, og har bedt Per Jarle fortelle helt kort om hva han har gjort videre etter Gullruten:

– I sommer var eg to veker på Svalbard i lag med Kari Toft for å lage ein time om det å vere turist her. Først var vi på telttur ved Sveabreen, og så var vi med MS Nordstjernen langs vestkysten. «Ut i naturen» sender no fire program med tittelen «Ut på tur til…..» der premissen er :  Korleis er det å vere turist i eige land? På Svalbard vart premisset: «Kva er det med Svalbard?» Dette var min første tur til øygruppa og det ga som venta meirsmak. Sending 18.9. Dette er «ferske» program sendt som eigen serie i «Ut i naturen» si sendetid. I tillegg har ulike team vore i Hardanger, på Dovre og på Helgelandskysten.

2012_Per_Jarle_fjell