Alexander Sletten ansatt i Red Rock Films

Foto: Alexander Sletten

Alexander Sletten har gjort et  nytt hopp i sin internasjonale filmkarriere.
Silver Spring, Maryland-baserte Red Rock Films har åpnet et nytt kontor i Sør-Afrika, og for å lede det internasjonale arbeidet har selskapet ansatt Alexander som direktør for produksjon og utvikling.
Basert i Johannesburg, Sør-Afrika, vil Alexander være ansvarlig for å utvikle og lede innhold basert på det afrikanske kontinentet og andre internasjonale steder. Han vil rapportere til Shannon Malone-deBenedictis, direktør for produksjon og utvikling.

Alexander har jobbet med over et dusin naturhistoriske filmer over hele verden, inkludert Return of the Lion, Lizard King, James Ewans Oslos ville hjerte og Chacma 3D.

“Red Rock er begeistret for å ha Alex ombord for å lede vårt dyrelivsinitiativ på det afrikanske kontinentet og andre steder,” sa Brian Armstrong, president for Red Rock Films, i en uttalelse. “Alex bringer kreativitet, initiativ og utrolig produksjons-talent til vårt selskap, og vi ser frem til å produsere fantastiske dokumentarfilmer med Alex til rors”.

Red Rock Films ble grunnlagt i 2010. Deres  produksjoner inkluderer seks spesielle Shark Week-programmer for Discovery Channel, en 15-serie på amerikansk dyreliv for Nat Geo Wild, en naturhistorisk serie for Smithsonian Channel og dusinvis av live-action snutter for Red Rock Kids.

Og merk dere dette: Aleksander hjelper gjerne til med kontakter og salg av filmer fra medlemmer i foreningen. Prisverdig.

Vi ønsker Alexander lykke til.