Program medlemssamling og årsmøte i Drammen 15. og 16. mars 2018

Vi inviterer igjen til medlemssamling og årsmøte på Clarion Collection Hotell Tollboden i Drammen.

Program for medlemssamling og årsmøte, innkalling til Drammen 15. og 16 mars 2018

Kjære medlemmer og nordiske kolleger.

Vi ser fram til å møtes til vinterens faglige og sosiale høydepunkt for naturfilmere i Norge, Sverige og Danmark. Samlingen blir holdt på samme sted som sist, Clarion Collection Hotel Tollboden, Drammen torsdag 15. og fredag 16. mars 2018.

Torsdag 15.mars 2018

Fra 09.00. Kaffeprat og ankomst. Innsjekking.

10.00   Velkommen – ved Jan Erik Tangen. Eventuelle justeringer av programmet.

10.10  Terje Dale, Naturredaksjonen NRK. «Hva skjer i NRK Natur»? Spørsmål/samtale.

11.00   Kaffepause

11.15:  NaturFILMkanalen. Nytt og spennende tilbud om nordisk natur. Ved Magne Sleire.

12.15   Lunsj.

13.15   Trond Berg: «Når en liten mus skal ut å gå». Programserie om gnagersvingninger og   deres økologiske betydning.

14.00   Film ved Clas Andrén

15.00   Pause, kaffe, prat.

15.15   Dalen Villmarksenter/Jostein Hellevik: «Hva kan Dalen Villmarksenter tilby naturfilmere og fotografer?

16.00   Hvorfor biter fisken? Om serien ved Stein Hage (og evt. Rune Gokstad?)

16.45 Kaffepause

17.00 Per Jarle Heggdalsvik. «Gullgraveren som finner gull over alt»

18.00 Kveldsbuffet.

19.30 Foredrag og filmvisning ved Asgeir Helgestad om sin film “Dronning uten land”. Om isbjørn og klimaendringer i Arktis.

Samtale, diskusjoner og hyggelig samvær.

Vi oppfordrer deltakerne til å ta med eget materiale. Hvis det blir åpninger/forfall i programmet kan vi improvisere. Meld gjerne fra til Jan Erik i god tid.

Fredag 16. mars 2015

09.00 Torgeir Beck Lande: Programserien om Glommavassdraget.

10.00 Vegen videre/vår framtid. Utstyr, medier og krav endrer seg. Hvilke muligheter har medlemmene i vår forening til å produsere og selge sine produksjoner? Vil NRK,s krav om serier knekke “de mange små”? Muligheter for naturfilm i nye medier.
Diskusjon/samtale. Bør vi gi åpning for medlemskap til avanserte «amatører»? Se forslag til vedtektsendring.

———-

11.00 Nordisk møte. Rapporter fra Sverige og Danmark. Evt. filmvisning.

12.00 Lunsj

13.00. Årsmøte i Norsk Naturfilmforening med valg og faste poster. Separat program. Dette inneholder blant annet:

-Valg av dirigent

– Årsberetning.

– Regnskap.

– Valg.

– Forslag til vedtektsendringer. (To forslag innkommet pr. 31.12.17)

– Fastsettelse av kontingent.

13.30   Møtedeltakerne har ordet. Synspunkter, vurderinger og rapporter fra den enkeltes arbeid. Gode og aktuelle historier er velkomne.

Til samtale, hvis tid: Hvilke muligheter har medlemmene i vår forening til å produsere og selge sine produksjoner? Vil NRK,s krav om serier knekke “de mange små”? Muligheter for naturfilm i nye medier.

Slutt seinest kl. 14.00.

Påmelding:

Alle deltakere, uansett overnatting eller ikke, gjør bindende påmelding til Jan Erik Tangen innen MANDAG 5. februar 2018. (Vil svært gjerne ha påmelding så snart som mulig!) Skriv om du vil overnatte torsdag- fredag og velg enkeltrom eller dobbeltrom. Det så langt reservert 20 rom for overnatting. Noen er allerede påmeldt.

E-postadr: Jan Erik eller send sms til Jan Erik på tlf +47 916 12846

Hva koster det?

Overnatting fra torsdag – fredag i enkeltrom m/frokost og kveldsbuffet er NOK 1345,-

Overnatting i dobbeltrom, pris pr. rom m/frokost og kveldsbuffet, er NOK kr 1545,-

I tillegg kommer to «dagpakker» (torsdag og fredag) á kr 565. I dette ligger lunsjbuffet, kaffe/te i møterommet, fruktfat og fordelt leie av felles møterom.

For kontakt med hotellet:

Clarion Collection Hotel Tollboden

Tel: +47 328 05 100 direkte.tel: +47 328 05 142 booking.tollboden@choice.no

Adr.: Tollbugata 43, NO-3044 Drammen, www.choice.no

Vår kontakt på hotellet er Elin Ottersbo.

For spørsmål om arrangementet, kontakt Jan Erik på epost, eller tlf +47 916 12846