Bøker og DVD

Bøker og DVDer fra foreningens medlemmer:

Nordisk Villmark.jpg. DVD-Cover.DVD: NORDISK VILLMARK fra Arve Henriksen og Anders Tveit
Her får du tre naturfilmer om fantastiske møter med elg, bjørn og kongeørn.
2 av filmene er vist på NRK.
Bestilling:
Anders Tveit :91 15 44 43 – tveitand@online.no
Arve Henriksen: 95 20 00 06 – ahenrix@online.no

2012_Are_Pilskog_DVDcover_01DVD: HAVETS SØLV fra Blåst Film
Eit av verdas største og underlegaste naturfenomen finn vi her langs norskekysten!  Det har aldri vorte filma før. Knapt nokon har sett det. ”Havets sølv” er ein storslått, norsk film om gigantiske sildestimar, ein skjør kyst og havdjupets fantastiske drama!
Mer om filmen og bestilling

2012_Bok_Arne_ NaevraBOK: VILLDYR OG VILLMARK fra Arne Nævra
Har du opplevd hylende ulver, et hopetall isbjørner eller en stor hanntiger på kloss hold? Har du hatt kjempestore elgokser rundt deg på alle kanter eller en morløs orangutangunge på fanget? Hva med å dykke med hvalross, leopardsel eller en sovende hval?

I denne praktboka får du være med Arne Nævra på slike gripende og dramatiske møter med ville dyr i Norge og resten av verden.
Kan kjøpes i bokhandel eller på alle nettbokhandlere.

2012_DVD_villmarksboka

DVD: VILLMARKSBOKS fra Arne Nævra
Nå er Arne Nævras tre filmer om nærmøter med isbjørn, brunbjørn og kjempeelger endelig samlet i en villmarsboks. Den kan bestilles direkte fra Sherpadistribution eller Naturbokhandelen eller Naturvernbutikken .
Les mer om Villmarksboksen

2012_Arnt_Mollan_DVDCover_01ØRRETEN OG DØGNFLUA fra MollanMedia
Klekkende insekter og  vakende ørret er selve symbolet på rent vann og frisk natur. Men hvor lenge kan vi beholde denne idyllen? Vi får se opptak av klekkende døgnfluer, og hvorfor de er unike i dyreverden. Vi ser de første hjerteslagene inne i ørretrogna, og ørretyngelen som bryter ut av skallet. Unike opptak av ørret som samarbeider i jakt på ørekyte. Dokumentert for første gang.
Mer om filmen og bestilling