Panasonic GH4 noe for oss?

2014_GH4Nå går utviklingen rivende fort på kamerasiden. 4K er på full fart inn, og leveres nå i stadig mindre kameraer, og i stadig bedre kvalitet. Det siste tilskuddet er Panasonic GH4. GH2 og GH3 har vært brukt i filmproduksjon siden de kom ut, og nå kommer Panasonic til å ta en enda større del av markedet med sin nye kreasjon. Selv om avleveringen ikke er kommet til 4k ennå, filmer mange av oss for fremtiden, og ønsker at opptakene skal vare så lenge som mulig. Og da er 4k det som overtar etter HD.
Panasonic sine 4k opptak har forbløffet mange. Og med sin ‘brakeoutbox’ har vi mulighet til å ta 10 bit opptak med 4k recorder via SDI. Direkte til ProRes HQ om recorderen har den funksjonen. 2.2x crop er også til vår fordel, i et marked som stadig vil ha større brikker, og mindre dybdeskarpet. Og til en overkommelig pris. Kamerahuset koster ca kr 15 000,-, og da får du internt 4k opptak, og HD highspeed 96 bilder pr sek. Og det finnes adapter til alle dine gamle linser.
CameraLabs har gått i dybden, og virkelig testet kameraet og gjort en god review. Er dette noe for oss?
Les mer her.

Se også disse videoene:

Video review of the Panasonic GH4 from Philip Bloom Reviews & Tutorials on Vimeo.