Medlemstreff tor 6. og fre 7. februar i Trondheim

Trondheim 09. januar 2014

Invitasjon til medlemstreff i Trondheim, Nova kinosenter,
torsdag 6. og fredag 7. februar 2014

Da er det omsider tid for å møtes, og styret i Norsk Naturfilmforening har gleden av å invitere til to dagers sosialt og faglig treff i Trondheim. Vi legger opp til et litt løsere og mer sosialt treff i år, sammenlignet med fagseminaret i fjor. Samtidig legger vi vekt på oppdateringer innen teknikk og produksjon, og ikke minst visninger av noen av de mange produksjonene som nå er på gang blant medlemmene. Programmet er slik:

Oppdatert 24. jan 2014

Torsdag 6. februar

09.00  Morgenkaffe og prat etter hvert som folk dukker opp.
10.00 Velkomst og presentasjon av noen av deltakerene
10.15 Urpremiere på en miks av Hvaler- og Svalbard-episodene av “Norske Naturperler” v/ Arne og Torgeir
11.05 Fruktservering, soft-ice og kaffeprat.
11.25 Torgeir og Arne om erfaringene med produksjonen av en så stor og krevende serie, om valg av utstyr og utfordringer underveis.
12.10 Felles lunsj og prat.
13.00 Video4 presenterer nyheter i utstyrsmarkedet.
14.30 Pause med frukt og bær.
14.45 Orientering om “Transformasjoner”, et symfonisk multimediaverk ved amanuensis Johan M. Elvemo, NTNU, og komponist og bildekunstner Bertil P. Johansen http://www.bertilpalmarjohansen.com/Biografi.html
15.00 Gunnar O. Nilsen viser eksempler fra sin nye produksjon “Verdens viktigste summetone”, der slow-opptak spiller en betydelig rolle Utveksling av erfaringer og synspunkter på utstyr ved bl.a. slow-opptak og droner.
16.00 Slutt for dagen på Nova.
16.30 Styremøte i restauranten.
18.00 Festmiddag på førsteklasses serveringssted i Trondheim.

Fredag 7. feb

09.00  Morgenkaffe og prat
09.30  Eksternprodusenter og NRK. Redaksjonssjef Terje Dale, NRK, med oppdatering om arbeidet i naturredaksjonen og det siste årets erfaringer med  eksternproduksjoner. Diskusjon.
10.15  Kaffe, frukt og soft-ice
10.30  Per Jarle om ferske erfaringer med produksjonen “Asbjørn på
11.15 Tor kort om kommende møte i NRKs enhet for eksternprodusenter, der naturfilm vil være et tema. Dessuten kort om viktige prinsipper rundt offentlig formidling, nedfelt i rykende fersk NOU om verdien av naturens økosystemtjenester. Har betydning i søknader om penger.
11.45 Lunsj.
12.30 Medlemmenes time: Fritt frem for medlemmene til å presentere saker de ønsker å ta opp. Nytt om det nordiske samarbeidet. Mulig workshop om 4K med Asgeir i mars. Festivalplanene, oppdatering. Noe nytt fra Innovasjon Norge? Til slutt: Hva vil vi med Norsk Naturfilmforening? Hvilke aktiviteter ønsker medlemmene og hvordan kan arbeidet organiseres?
13.00 Årsmøte i Norsk Naturfilmforening, se egen innkallelse. Innlagt kaffepause.
15.00 Slutt.

NB: Programmet for de to dagene kan bli justert, men det aller meste er i boks.

Påmelding:
På grunn av bespisningen må vi vite hvem som kommer. Gi beskjed snarest til Tor på tor.bollingmo@brains.no eller på mob. 905 05 409.

Overnatting:
Det er hotell på Nova kurs- og konferansesenter, se www.nova-trondheim.no
Enkeltrom på Nova Hotell tilbys ordinært fra 745.-. Vi har fremforhandlet et tilbud på enkeltrom ned til 645,-.
(Noe redusert standard, men helt ok.), og for 2 overnattinger, ned til 595,- pr natt.
Booking kan gjøres på +47 73 80 63 00
Oppgi Norsk Naturfilmforening og referer til vårt arrangement 6. og 7. feb.

Styret håper å se dere ALLE i Trondheim, til oppfrisking av gamle og nye bekjentskaper. Velkommen alle sammen.

På vegne av styret
Tor Bollingmo