Invitasjon til medlemssamling, Nordisk møte og årsmøte 2016

2015_Clarion_TollbodenNorsk Naturfilmforening torsdag 4. og fredag 5. februar 2016.

Kjære medlemmer og nordiske kolleger.

Styret i Norsk Naturfilmforening har gleden av å invitere til vinterens sosiale høydepunkt for naturfilmerne i Norge, Sverige og Danmark. Møtet vil bli holdt på samme sted som sist, på Clarion Collection Hotel Tollboden i Drammen 4. -5. februar 2016

Norsk Naturfilmforening dekker utgifter til bespisning som kaffe, lunsj og middag / varm kveldsmat, unntatt ekstraordinær drikke. Deltakerne dekker selv reise og hotell. Overnatting enkeltrom blir da NOK 1015.-

Nederst i dokumentet finnes flere opplysninger om påmelding. Påmelding skjer til Arne Nævra og vi ønsker at påmelding gjøres så raskt som mulig.

Vi anmoder medlemmer som ikke har betalt kontingent for 2015 (kr. 500.-) om å gjøre dette snarest til konto 1503.14.80164.

NB: Husk også å besøke glimrende Video4 Webshop http://webshop.video4.no/ og Preview Online Magazine http://preview.video4.no/. Video4 er hovedsponsor for Norsk Naturfilmforening.

Foreløpig program:

Et detaljert program med nøyaktige tidspunkt blir sendt ut senere.

Torsdag 4. februar 2016

Start kl. 11.00.

Hovedtemaer:

– Råd og erfaringer med nyere redigeringssystemer og lagring. Vi ønsker å belyse hva som kreves av PC-Mac for å kjøre 4k redigering. Hva finnes av økonomiske lagringssystemer osv.

– Siste nytt om redigering og lagring, inkludert nytt på opptakssiden. Video4 med tekniske nyheter, trender og gjennomgang av nye utstyrstilbud. Etterfulgt av kaffeprat og nærmere studier av det Video4 har med seg.

– Bildekunstner Yngve Zacharias viser opptak fra et helt nytt system for opptak av jevne bevegelser i makro.

– “Nytt fra roterommet” ved Arnt Mollan. Arnt oppdaterer oss på droner, trender, nye forskrifter osv., men også på sine egne opptak under vann.

– Fotografering ved reir og hekkeplasser. Debatt etter filmen “Tranemyra”.

– Det evige tema: Hvordan lage en god fortelling. Hvordan få til en virkelig god naturdokumentar? Oppkjøring til dagens filmvisning.

– “On a River in Ireland”. 50 minutter. Vinneren fra Wildscreen.

18.00  Middag med hotellets kveldsbuffet. Sosialt samvær.

– Evt. første del av “Secret Life of Shannon”. 50 minutter.

Fredag 5. februar 2015

09.00. Støtteordninger fra filmsenterne generelt og Viken filmsenter spesielt, ved Ånund Austenå.

– Naturfilm i nye medier.

– Redaktør Terje Dale oppdaterer oss på det som skjer i NRK1 / Ut i naturen? Hva er viktig for foreningens medlemmer? Hvor lenge vil NRK prioritere serier? Hva med mer kontroversielle programmer / etikk? Om å ha standpunkt i naturvernsaker. Krav til upartiskhet? Logobruk. Nye muligheter for eksterne i NRK. Sendeplaner 2016 -2019.

– Nordisk møte – med korte rapporter fra Danmark og Sverige.

– Foreningens medlemmer har ordet. Synspunkter og rapporter. Gode historier.

14.00. Årsmøte i Norsk Naturfilmforening med valg og faste poster.

Separat innkalling blir sendt ut.

Slutt senest 15.00.

Påmelding:

Alle deltakere, uansett overnatting eller ikke, gjør bindende påmelding til Arne Nævra. Arne rapporterer videre til hotellet.

Epost: arne@naturbilder.no

+47-992 53 738.

Hva koster det?

Et døgn / overnatting enkeltrom NOK 1015,-

Foreningen dekker mat og kveldsbuffet både for de som bor på hotellet og de øvrige deltakerne.

For kontakt med hotellet:

Clarion Collection Hotel Tollboden

Tel: +47 328 05 100 direkte.tel: +47 328 05 142 booking.tollboden@choice.no

Adr.: Tollbugata 43, NO-3044 Drammen, www.choice.no

Vår kontakt på hotellet er:

Helene B. Olsen (kursansvarlig).

For spørsmål om arrangementet, kontakt Tor eller Arne:

tor.bollingmo@brains.no

+47-905 05 409