BBC Earth’s produsent Chris Howard i Oslo

2015_bbc_Chris_Howard
Chris Howard Foto: Arnt Mollan

Chris Howard er produsent og regissør i BBCs naturhistoriske avdeling. I 10 år har han jobbet med å fortelle historier på nye og innovative måter. Med zoologi-utdannelse i bunn, har Howard blant annet jobbet med store live-produksjoner som Big Blue Live og Planet Earth Live, i tillegg til en rekke store og små produksjoner for både BBC, SKY Channel og IMAX.

Lørdag 21 november var Chris i Oslo for å promotere BBCs nyeste serie, Nature’s Weirdest Events, på Tøyen Hovedgård.
Her viste Chris eksempler fra serien, og fortalte om hvorfor og hvordan den ble laget.

Dette er andre gang en av BBC Earth’s produsenter besøker Oslo på kort tid. Dette er en del av promoteringen av BBC Earths programmer, og et samarbeid med Naturhistorisk Musem, og er betalt fra England.
Dette bør være en fantastisk mulighet for medlemmer av foreningen å forsøke å avtale møter med noen av BBCs produsenter. Evt ta en prat etter foredraget. For det er tynt med folk. Jeg har tatt kontakt for å få vite hvem som kommer neste gang, og når.

Arnt Mollan