Ekstremtest av SmallHD Monitorer

Vi er flere i foreningen som bruker monitorer fra SmallHD. Nå har de utsatt de nye monitorene for ekstremt misbruk. Sjekk hva de tåler. Test av monitorer

Tranedans ved Hornborgasjøen

Hornborgasjøen blir kalt “Nordens Serengeti”. Et navn som sier det meste om hva du kan forvente ved å reise hit. Spesiellt og fantastisk er det store tranetrekket. Det trekker årlig 150 000 besøkende til området. Det er mange mennesker. Men det er også en utrolig mengde fugler. I 2012 ble det telt 26 500 traner,… Continue reading Tranedans ved Hornborgasjøen

YouTube, Vimeo og programsalg.

YouTube og Vimeo har blitt et alternativt salgsapparat i videojungelen. YouTube kan virke som en enorm uoversiktelig rothaug av hjemmeprodusert video fra mobiltelefoner. Noe det kan være, men YouTube har også muligheter for oss. Det sitter researchere i mange av de store serieselskapene og leter etter ideer og klipp til programmer. Her er noen erfaringer… Continue reading YouTube, Vimeo og programsalg.

Referat fra Workshop i Trondheim

Interessant samling i Trondheim 24. – 25. januar 2013 Lønner det seg å investere i nye formater som 4K / 5K og nye redigeringsløsninger nå, eller er det bedre å vente? Hvilke formater skal man gjøre opptak på og hvilke standarder vil fjernsynsstasjonene sende på? Dette var noen av mange interessante temaer som ble berørt… Continue reading Referat fra Workshop i Trondheim